Sunday 2 December 2012

Amigdalin - B17 ( kapsul )



Amigdalin merupakan kimotherapi secara semulajadi dan boleh di dapati pada 1,200 jenis tumbuh-tumbuhan terutamanya pada biji dan buah seperti apricot , pic , buah plum epal dan lain-lain . Ia terdiri dari komponan glucocide dan radikal sianida “ bio-accessible ” . Ini bermaksud ia dapat menembusi membran selular sehinggalah kepada intrasel dengan tepat dan mudah .Sel-sel kanser , tidak kira jenis kanser , dikenali sebagai Trophoblasts .

Sel-sel trophoblasts ini mengandungi satu enzim dipanggil Beta-Glucosidase , B17 (Amygdalin) merupakan sebuah alat untuk membuka kunci enzim ini . Bila B17 ini berjumpa dengan enzim beta glukosidase , B17 terurai untuk membentuk dua molekul glukosa , satu molekul benzaldehid dan satu molekul hidrogen sianida (HCN) . Untuk pengetahuan anda hanya badan atau tubuh manusia yang mempunyai sel kanser sahaja mempunyai enzim ini 
( Enzim Beta-glucosidase ). Sedangkan pada tubuh manusia norma enzim ini tidak ada . Enzim ini akan terbentuk di sekitar dinding sel kanser , enzim ini amat di perlukan oleh sel kanser untuk proses pembesaran . Sel kanser tidak dapat hidup jika tidak ada enzim ini . Jika tiada sel-sel kanser dalam badan, tiadalah beta glukosidase. Jika sekiranya tiada beta gllucosidase , tidak HCN akan terbentuk dari Laetrile , B17 atau Amigdalin . Sel-sel normal dalam organisma kita mengandungi satu enzim dipanggil Rodhanese yang " meneutralkan " Amygdalin. Enzim ini tidak membenarkan Amygdalin untuk membebaskan sianida. Dalam cara ini , Amygdalin cuma digunakan sebagai glukosa untuk sel-sel yang sihat dan menyediakan tenaga .



Terdapat sebanyak minima 20 produk pemakanan kesihatan dan lumuran, khas untuk penjagaan dan penawar penyakit kanser berasaskan Apricot Seed Vitamin B-17 Nitrilosides & Amigdalin dengan slogan
“ Free From Cancer. Ask We How ?






Islam mewajibkan setiap manusia memberikan hak yang sewajarnya kepada tubuh badannya. Diantaranya ialah merawatinya ketika ia sakit. Baginda Nabi Muhammad s.a.w. dalam beberapa hadisnya memerintahkan supaya orang yang sakit mendapatkan rawatan dengan berubat untuk menyembuhkan penyakitnya. Sabda Baginda Nabi Muhammad s.a.w.“ Sesungguhnya Allah s.w.t. telah menurunkan penyakit dan ubat, dan menjadikan untuk kamu bahawa setiap penyakit ada ubatnya. Oleh kerana itu, berubatlah tetapi jangan berubat dengan yang haram ”

Sebarang pertanyaan  , sila hubungi :

013-3244096 ( MISS LYNN ) 
012-3799272 ( EN. JEFFRYZIN )



1 comment: